DERSHANE

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

23 Mart 2019 Cumartesi

ALGORİTMA

Problem  inşaat , algoritma ise inşaat öncesi yapılan hazırlıklar ( proje , çizimler , taslaklar , ölçümler v.s.)
Etkinlik - Sonluluk - Kesinlik - Giriş/Çıkış - Başarım/Performans

ETKİNLİK
Bilgisayar düşünemez , bu yüzden algoritmanın her adımı anlaşılır , basit ve kesin bir biçimde ifade edilmiş olmalıdır.Yorum gerektirmemeli ve beirsiz ifadelere sahip olmamalıdır.Gereksiz tekrarlarda bulunmayan diğer algoritmalar içerisindede kullanılabilir olmalı

SONLULUK
Her algoritmanın bir başlangıç noktası , belirli işlem adımı ve bir bitiş noktası içermeli . Sonsuz döngüye girmemeli

ETKİNLİK
İşlem sonucu kesin olmalı , aynı veri için her yeni çalıştırmada aynı sonucu üretmeli

GİRİŞ/ÇIKIŞ
Algoritma giriş (üzerinde işlem yapılacak değerler ) ve çıkış (yapılan işlemler neticesinde üretilen sonuç değerler ) değerlerine sahip olmalı .(2+3giriş değer , 5 > sonuç değer )

BAŞARIM/PERFORMANS
Amaç donanım gereksinimi (bellek kullanımı gibi ) çalışma süresi gibi performans kriterlerini dikkate alarak yüksek başarımlı programlar yazmak olmalıdır

PROBLEM : MAKARNA
MAKARNA ALGORİTMASI
1-tencereyi çıkar
2-tencere içine su koy
3-tüpü aç
4-tencereyi tüpün üstüne koy
5-Su kaynayana kadar bekle
6-kaynamaya başladıysa makarnayı tencereye dök
7-Makarnaların haşlanmasını bekle
8-Haşlandıysa makarnaları süzgece dök
9-Tencere içine salça ve yağ ekle
10-makarnayı tekrar tencereye dök
11-5  dakika pişir
12-Servis et
aralara bazı komutlarda eklenebilir
PROBLEM = ÇAY YAPMA
















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

6. ÜNİTE: ELEKTROSTATİK